Home Uncategorized Turistička ponuda Jablanice: Autokamp “Miris ljeta” oduševljava strane turiste

Turistička ponuda Jablanice: Autokamp “Miris ljeta” oduševljava strane turiste

230

Derviš Gabela – Dervo, vlasnik je autokampa “Miris ljeta”, koji se nalazi u Ostrošcu, pored prekrasnog Jablaničkog jezera. Kamp već nekih 20-tak godina ugošćuje turiste, kako iz Bosne i Hercegovine, tako i iz inostranstva. Okruženje u kom je kamp smješten je tiho i idilično – idealno za odmor. Donosimo priču o nastanku i specifičnostima ove lokacije koja svojom ljepotom osvaja turiste diljem svijeta.

“Devedesetih godina sam bio u Švicarskoj, gdje sam bio na privremenom radu. Tamo sam posmatrao kako se ljudi bave turizmom, primijetio sam da je u ruralnim sredinama itekako zastupljen turizam. Dobio sam mnogo ideja boraveći tamo. Pri povratku, zatekao nas je rat, ali ja sam razmišljao o jednom kampu na Jablaničkom jezeru, gdje će ljudi iz Evrope i svijeta moći svratiti i provesti odmor. Kamp zvanično počinje sa radom 1997. godine. Tada sam skromno  ušao u ovaj projekat. Razvijamo se od sredstava koje skupimo tokom godine, te taj novac ulažemo u nešto novo, poboljšavamo broj smještajnih jedinica, lagano napredujemo. 2002. godine krećemo u nabavku bungalova, tako da danas kamp može ugostiti 80 gostiju. Želio sam da to bude jedan prirodni ambijent, kućice sa drvenim dodatkom, sa okolnim voćnjakom, dakle što prirodnije. Nadam se da sam u  tome uspio. Prilazni put je bio vrlo loš, to smo proširii, prilaz vodi smo poravnali zatim sipali šljunak, dosta toga smo vremenom dorađivali. Zadnjih godina imamo i problema sa travom u jezeru, te smo i to rješavali”, počinje svoju priču Derviš Gabela.

Pored mogućnosti noćenja, kamp nudi jedinstven doživljaj Jablaničkog jezera:

“Nudimo i domaću hranu, prezentujemo autohtona bosanska jela. Počevši od ribe, koja je uz jezero neizostavna, pa do sarme, dolme, japraka, pite, bosanskog lonca. Prenijeli smo kvalitet čorbe kakva treba biti, sa više vrsta mesa. Strancima se često ona najviše dopadne, to je vrhunsko jelo sa ovih prostora. Pored hrane proizvodimo i domaće sokove i alkoholna pića, voće je iz našeg voćnjaka. Često goste dočekamo pićem zdravice, našom domaćom šljivovicom, jabukom, kruškom, zavisno od vremenskog doba kada gost dođe. To je naš stil ugošćavanja. Ovaj plac izdajemo i za kampiranje sa vlastitim kamp kućicama, gdje gosti mogu korisitti našu struju, vodu, toalet, tuševe. Splavarenje Jablaničkim jezerom je nešto posebno. To je cjelodnevno iskustvo i ugođaj za goste, do same večeri mogu da se vozaju jer je jezero veliko i prostrano, ima se šta vidjeti. Aranžman je upotpunjen hranom koju pripremamo na tradicionalan način, zajedno sa osvježavajućim pićem, koje se u mrežama spušta na određenu dubinu, te kako se splav kreće, tako se i piće hladi na nižoj temperaturi. Nekada se ugođaj upotpuni i harmonikom. Vrlo mlad sam krenuo da sviram harmoniku i radio na određenim proslavama i veseljima. Kasnije krećem i pjevati. Krenuli smo u Konjicu, Jablanici, te nastavljam na mostarskim terenima. Otpjevao sam i dosta ratnih pesama, koje se i danas imaju prilike čuti. 1994. godine sam učestvovao na festivalu u Lukavcu, to je prvi festival narodne muzikeu BiH, predstavljao sam Jablanicu pjesmom “Jablanicu uzeti neće”. To je bilo lijepo iskustvo. A sada i u samom kampu s vremena na vrijeme se latim harmonike, da uljepšam boravak gostima. Gosti budu prezadovoljni i vraćaju se mahom. Zato želim još proširiti kapacitet, da bih mogao u svakom momentu da tim ljudima ukažem gostoprimstvo. Najveći procenat naših gostiju su porodičnih ljudi, ima i omladine koja dođe samostalno, ali većinom su to porodice koje odaberu odmor na Jablaničkom jezeru. Isto tako većinom dolaze strani turisti, Evropljani prepoznaju ljepote naših prostora i cijene ovo što mi imamo. Bilo šta da im ponudite, oni to prime toplo i zahvalno.”

O suradnji koju ima sa lokalnim vlastima Gabela priča:

“Općina Jablanica svim silama pomaže. Jablanica mi je izašla u susret, promotivno, finansijski, a isto tako i Turistička zajednica Hercegovačko-neretvanskog kantona, koja nam je pomagala pri realizaciji nekih projekata. Od mene sve pohvale. Trebalo bi se još samo više promotivno poraditi, na materijalima, lecima, sajmovima. Treba promovisati ovu ljepotu koju mi imamo, mislim da turistički radnici iz Jablanice svojim iskustvom treba da doprinesu da se za naše Jablaničko jezero više čuje.”

Želim poručiti i pozvati sve Jablaničane da slobodno dođu, bez novčane naknade, da provedu dan na plaži našeg kampa. Našim Jablaničanima su vrata uvijek otvorena.”, završava svoju priču Derviš Gabela